25. 8. 2015

Jak se donutit číst?

Přiznávám se, nejsem čtenář. Paradoxně čtu, až se do něčeho začtu a až mě to začne hodně bavit, ale to se stává zřídkakdy, protože ten prvotní impuls "aa, půjdu si něco přečíst" prostě postrádám. Věřím, že nejsem sama. Je na tom ale něco špatného?

V poslední době je čtení děsně cool a hipster a tak. Mně samotné se čtení a všechno okolo taky strašně líbí. Plná knihovna, všeobecný přehled, tisíc témat k diskuzi s lidmi, kafčo, čaj nebo kakajíčko a knížka, nejlépe ještě rainy day. Ale ta samotná aktivita... prostě mi to nejde a je mi to strašně líto. Ale nedokážu se přinutit, jak mě něco jen trošku nebaví, vzdám to, takže čtenáři, jak to děláte?!

Untitled | via Tumblr

Ráda píšu. Psaní je moje číslo 1. Píšu si deník do wordu, píšu komentáře, píšu články, úvahy, příběhy, zamyšlení, dokonce se pokouším o vlastní knihu. Přijde mi to až neuctivé, že nedokážu plně ocenit díla ostatních autorů. Mám blok. A nejsem sama.

Čím to sakra je?

Čtení je jen čistě pozitivní. Možná ten útěk z reality není nutný 24/7, ale my, nečtenáři, to taky děláme, jenže jinak.
Nečtení není moc pozitivní. Na nečtenáře se lidi dívají jako na lemry a méně inteligentní jedince, kteří nejsou schopni ocenit literární počiny.

Jak se tedy donutit číst?
Je na tom někdo stejně?

Poslední přečtené knihy - Pod sněhem (Petra Soukupová) a Ztráty a nálezy (Brooke Davis). Rozečteny Aristotle and Dante discover the secrets of the Universe (B. Saenz) a Jako zabít ptáčka (Harper Lee).

Jestli vůbec přečtu těch dvacet k maturitě, na které jsem měla čas předešlé tři roky, bude to zázrak. Možná začnu psát články/recenze/točit videa o knihách pro pure nečtenáře, jako například já.

Je tu někdo nedobrovolně nečtenář? Jako já? :D
Co zrovna čtete?
Tak hezkej deeen :)

5 komentářů:

  1. Nejsem sice žádný echt knihomol, ale čtu ráda, takže toto řešit nemusím. Když mě náhodou knížka nechytne, nenutím se do ní a vezmu si prostě jinou. Momentálně čtu Rudý měsíc od Mirandy Grey a je fakt zajímavá.
    http://augustine.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Nemyslím si že ľudia ktorí čítanie zbožňujú sa pozerajú na ľudí ktorí zase naopak čítanie veľmi nemusia zvrchu. Je to každého osobná vec a taktiež každého baví niečo iné. A navyše ani v komunite 'knihomoľov' to nie je ružové keďže tu tiež existujú dva tábory - ľudia ktorí čítajú klasiku a ľudia ktorí si fičia na novodobých autoroch. Takže či už knihy čítaš alebo nie, vždy sa nájde niekto kto ťa dokáže skritizovať, z toho si nič nerob. :D No a k tej hlavnej podstate článku - osobne si nemyslím že sa k čítaniu môžeš donútiť. Nič k čomu sa človek musí nútiť nepovažuje za zábavu a dobré využitie času. Takže jediné východisko vidím v tom, že jednoducho musíš prísť na to ktoré knihy sa ti páčia, aký žáner máš rada a keď nájdeš tu správnu, s čítaním nebude problém. ;) (http://www.abookbae.blogspot.sk/)

    OdpovědětVymazat
  3. Já čtu moc ráda a naopak mi nepřipadá že by to bylo v téhle době IN a tak cool, v mém okolí lidé skoro nečtou, protože je to nebaví a raději chodí na facebook a žíjí víc virtuální život :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ja čítam rada a mám veľa rozčítaných kníh, dokonca aj chuť by bola, len ten čas... :D
    Každopádne, všetko sa dá, keď sa chce. Rovnako, ako sa dá na knihu nájsť čas, sa dá nájsť aj motivácia na jej prečítanie. :) Dúfam, že sa ti nejakú podarí nájsť pretože tých tisíc príbehov a rôznych postáv stojí za to. :) Vitaj v blogovom svete (ak si nováčik, samozrejme :D).
    Charlotte, http://faylotte.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  5. je to veľmi pekne napísané, v poslednej dobe čítam naozaj dosť a teraz mám rozčítanú Janu Eyrovú a Džínsové denníky:)
    www.houseoftheweirdness.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat